مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-10اقتصادي

60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آماده پرورش بهترین برنج کشور 


رییس جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: 60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون که از بهترین های برنج کشور است، آماده شد.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: 60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون که از بهترین های برنج کشور است، آماده شد.

صالح محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: کشت دوم یکی از راهکارهای مهم افزایش درآمد کشاورزان است و در حال حاضر 100 هزار هکتار از شالیزارهای استان قابلیت کشت دوم را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از محصولات ارزشمند کشت دوم در شالیزارهای استان راتون است که پس از برداشت برنج اولیه در مزارع برنج پرورش داده می شود، افزود: حدود 60 هزار هکتار از این اراضی آماده کشت راتون است.

محمدی ادامه داد: از راتون برنجی بسیار خوش طعم به دست می آید که بسیار با کیفیت است و به دلیل این ویژگی های مهم، آسان تر از برنج اولیه به فروش می رسد و مشتریان زیادی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مابقی اراضی ظرفیت کشت گیاهان علوفه ای و غده ای و برگی؛ هم چنین سبزی و صیفی را دارند و می توانند در افزایش محصول و درآمد برای کشاورزان مفید باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آماده پرورش بهترین برنج کشور 

60 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آماده پرورش بهترین برنج کشور